Predavačica: Mag. phil. Victoria Reinsperger
Trajanje: 09:00 – 10:30 h
Preispitujemo li sadržaj na društvenim mrežama prije nego što ga podijelimo ili označimo da nam se sviđa? Kojim vijestima na internetu vjerujemo? Koliko često vjerujemo dezinformacijama ili lažnim vijestima bez daljnjeg preispitivanja? Zbog digitalne transformacije studenti 21. stoljeća imaju više mogućnosti brzog i jednostavnog dobivanja informacija nego ijedna generacija prije. No, širenje lažnih informacija ubrzano raste, osobito na društvenim mrežama, a procjena ozbiljnosti tekstova kao izvora informacija predstavlja veliki izazov za učenike. Da bi se provjerila istinitost nekog (digitalnog) teksta, potrebno je, između ostalog, istražiti i usporediti njegove metapodatke (npr. autora, porijeklo informacije itd.), odnosno pronaći izvor. Učeničke vještine pronalaženja izvora mogu se poboljšati putem preventivnih mjera koje potiču svijest o strategijama i sredstvima manipulacije i pomažu u prepoznavanju lažnih vijesti.
Na ovoj radionici, koja se temelji na Erasmus+ projektu „Fictional Science (FiSci) – Poticanje kompetencije kritičke analize teksta u suočavanju s lažnim vijestima“, sudionici dobivaju pregled didaktičkog diskursa za promicanje strategija za suočavanje s potencijalnim lažnim vijestima i upoznaju se s didaktičkim postavkama za učenike s njemačkim kao prvim, drugim i stranim jezikom s kojima se strategije pronalaženja izvora mogu poučavati i uvježbavati.