Internetski preglednik koji koristite je zastario. Za optimalno iskustvo koristite neki od sljedećih preglednika.
vizualna umjetnost

NA KRILATIM KOTAČIMA DO OPATIJSKE RIVIJERE

Željeznička pruga od Rijeke do Opatije povezana je s već postojećom prugom Beč –  Trst u svibnju 1873. godine. Njena duljina iznosila je 55 kilometara,  a s tršćanskom prugom sastajala se kod Sv. Petra na  Krasu (danas Pivka) u Sloveniji. Iste godine puštena je u promet i druga željeznička pruga koja je  Rijeku povezivala s Karlovcem tj. Zagrebom i Budimpeštom. Tako  je  i  Opatija te godine dobila željezničku vezu s Bečom, Budimpeštom,  Zagrebom, Trstom, Ljubljanom i ostalim gradovima na trasi pruge. Za Rijeku su ove prometnice bile preduvjet skokovitog rasta lučkog  prometa, a Opatiji su omogućile turistički razvoj, jedinstven na  hrvatskoj jadranskoj obali. 1884. Friedrich Schuler, ravnatelj Društva južnih željeznica, izgradio  je prvi opatijski hotel Kvarner.

Bavarski građevinski poduzetnik Jakob Ludwig Münz preuzeo je koncesiju od  kneza Alfreda Wredea i 1908. pustio u promet električnu željeznicu dugu 12 kilometra koja je prometovala na liniji Matulji – Volosko – Opatija – Lovran. Vožnja je imala  30 postaja i trajala oko sat vremena. Opatijski tramvaj prometovao je do 1933. godine.

Izložba se može razgledati do početaka 2019. 

www.hrmt.hr   www.tramway-museum-graz.at