Pojam „pogleda” pripada filmskoj teoriji jednako kao što sol spada u juhu. Kada Rosa Wiesauer u naslovu svojeg filma stoga obećava jedan „alternativan režim gledanja” (Robin McRuer), onda znamo da je letvica postavljena visoko! Naime, pod tzv. „muškim pogledom” podrazumijevamo paradigmu koja dijeli užitak gledanja na aktivnu mušku dimenziju i na pasivnu žensku dimenziju (bivanja predmetom gledanja). Klasično kino mora za etabliranje te binarne logike prvo učiniti pogled kamere nevidljivim, a TRANS*GAZE isprva se odvažava upravo na taj raskid s konvencijama, čime se svrstava u tradiciju feminističkog filmskog rada: u pozadini scene vidimo osvjetljenje, oznake na tlu i dekoracije. Osim toga, pratimo izravan pogled osoba koje u ovome „ispovjednom filmu“ na izražajan i uvjerljiv način u kameru govore o onome što je Jack Halberstam nazvao „queer vremenom i prostorom“: Trans*Gaze.
Film se prikazuje zajedno s jednim drugim angažiranim filmom, For They Know Not What They Do. Potonji američki naslov istražuje sjecište religije, spolne orijentacije i rodnog identiteta u Americi. Nakon odluke Vrhovnog suda SAD-a o legalizaciji istospolnih brakova, desnica je pokrenula novu kampanju za ograničavanje prava građanki i građana iz zajednice LGBTQ u cijeloj zemlji. U suradnji s vjerskim konzervativcima, političari se pozivaju i na Bibliju, kao i na ustroj SAD-a. Redatelj Daniel G. Karslake također će sudjelovati na Q&A-u koji će moderirati voditeljica Liburnia Film Festivala Jelena Androić.
Smoqua 2022 – Pravednost, sestrinstvo, solidarnost | Udruga LORI